Isten és a kannibálok
2019. február 15. írta: mitismondabiblia

Isten és a kannibálok

cannibal.pngIsten megveti és utálja a kannibálokat, védi tőlük a hívőket

 

Ószövetség, Mikeás könyve 3:1-4 (A népet elnyomó vezetők ellen)

Azután így szóltam: Halljátok hát, Jákob fejedelmei, és Izrael házának vezérei! Vajon nem nektek kellene-e ismerni a jogot?

Mégis gyűlölitek a jót, és a gonoszt szeretitek.

Amikor majd felfalják népem maradékát, bőrét lenyúzzák, csontját összetörik, amikor majd felaprózzák, mint a húst a fazékban, a pecsenyét a lábasban,

akkor majd kiáltanak az Úrhoz. De ő nem hallgatja meg őket; elrejti majd előlük arcát abban az időben a bűnök miatt, amelyeket elkövettek.


Újszövetség, Apostolok Cselekedetei 15:29 (Az apostoli zsinat)

29 hogy tartózkodnotok kell a bálványoknak áldozott eledeltől, a vértől, a fojtott állattól és a paráznaságtól. Ha ezektől tartózkodtok, helyesen jártok el. „Jó egészséget!”



Isten hagyja a kannibáloknak, hogy táplálkozzanak. Nem állítja meg őket


Ószövetség, Királyok II. könyve 6:28-29 (Éhínség az ostromlott Szamáriában)

28 Aztán így folytatta a király: „Hát mi hiányzik neked?” Azt válaszolta: „Itt ez az asszony azt mondta nekem: Add ide a fiadat, megesszük ma. Aztán holnap megesszük az én fiamat.

29 Így hát megfőztük a fiamat és megettük. Másnap szóltam neki: Add ide a fiadat, együk meg! De ő elrejtette a fiát.”


Ószövetség, Mikeás könyve 3:3 (A népet elnyomó vezetők ellen)

Amikor majd felfalják népem maradékát, bőrét lenyúzzák, csontját összetörik, amikor majd felaprózzák, mint a húst a fazékban, a pecsenyét a lábasban,
Isten megbocsát a kannibáloknak is


Ószövetség, Ezekiel könyve:18:21 (A személyes felelősség)

21 De ha a bűnös szakít minden bűnével, amelyet elkövetett, megtartja parancsaimat, a törvényhez és az igazsághoz igazodik, életben marad és nem hal meg.



…sőt ő és szolgái buzdítják vagy rákényszerítik az élőlényeket a kannibalizmusra


Ószövetség, Zakariás könyve 11:9 (A két pásztor)

9 Ekkor azt mondtam: „Nem legeltetlek tovább benneteket! Aki meg akar halni, csak haljon meg, aki el akar pusztulni, csak pusztuljon ki. Akik pedig megmaradnak, egyék meg egymás húsát.”


Ószövetség, Ezekiel könyve 26:25-29 (Átok)

25 Kardot hozok rátok, hogy megbosszulja a szövetséget. Akkor majd városaitokba menekültök, de pestist bocsátok rátok és ellenségeitek kezére kerültök.

26 Ha majd eltöröm kenyeretek botját, tíz asszony süthet kenyeret egy kemencében: kimérve adják majd nektek a kenyeret, s nem ehettek jóllakásig.

27 Ha még ennek ellenére sem hallgattok rám és ellenem szegültök,

28 én is ellenetek fordulok haragommal és hétszeresen megbüntetlek titeket bűneitek miatt.

29 Megeszitek fiaitok húsát, és megeszitek lányaitok húsát.


Ószövetség, Jeremiás könyve 19:9 (A széttört korsó. Vita Paschur pappal)

Saját fiaik és lányaik húsát etetem meg velük, egymás húsát eszik majd meg az ostrom idején, abban a szorongatott helyzetben, amelybe ellenségeik juttatják őket, akik életükre törnek.”


Ószövetség, Második Törvénykönyv 28:53 (Háborúk és üldöztetések)

53 Megeszed magzatodat, fiaidnak és lányaidnak a húsát, akiket az Úr, a te Istened ad neked a szorongatással teli ostrom alatt, amelyet ellenséged indít ellened.


Ószövetség, Leviták könyve 26:27-29 (Átok)

27 Ha még ennek ellenére sem hallgattok rám és ellenem szegültök,

28 én is ellenetek fordulok haragommal és hétszeresen megbüntetlek titeket bűneitek miatt.

29 Megeszitek fiaitok húsát, és megeszitek lányaitok húsát.


Ószövetség, Siralmak könyve 4:10 (JOD)

10 Gyengéd lelkű asszonyok saját kezükkel főzték meg gyermekeiket, hogy eledelül szolgáljanak nekik, népem leányának romlása idején.


Ószövetség, Izajás könyve 49:26 (Csodálatos hazatérés a fogságból)

26 Ellenségeidet megetetem a saját húsukkal; úgy megittasodnak a saját vérüktől, mint az új bortól. Akkor mindenki megtudja majd, hogy én, az Úr vagyok a te Szabadítód, és a te Megváltód, Jákob erőse.



Jézus támogatta a kannibalizmust?


Újszövetség, János evangéliuma 6:51-55 (Beszéd az élet kenyeréről)

51 Én vagyok a mennyből alászállott élő kenyér. Aki e kenyérből eszik, örökké él. A kenyér, amelyet adok, a testem a világ életéért.”

52 Erre vita támadt a zsidók közt: „Hogy adhatja ez a testét eledelül?”

53 Jézus ezt mondta rá: „Bizony, bizony, mondom nektek: Ha nem eszitek az Emberfia testét és nem isszátok a vérét, nem lesz élet bennetek.

54 De aki eszi az én testemet, és issza az én véremet, annak örök élete van, s feltámasztom az utolsó napon.
55 A testem ugyanis valóságos étel, s a vérem valóságos ital.

56 Aki eszi az én testemet és issza az én véremet, az bennem marad, én meg benne.



Egy teória
A tanítványok megették Jézust?


Újszövetség, Lukács evangéliuma 24:2-3,15-16

Úgy találták, hogy a kő el volt a sírtól hengerítve.

Bementek, de az Úr Jézus testét nem találták.

15 Ahogy beszélgettek, tanakodtak, egyszer csak maga Jézus közeledett, és csatlakozott hozzájuk.

16 De szemük képtelen volt felismerni.

Forrás: Skeptic's Annotated Bible
Fordította: Revál Lord

A bejegyzés trackback címe:

https://mitismondabiblia.blog.hu/api/trackback/id/tr514629186

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása